Як оцінити результат діяльності підприємства: доходи витрати і що потрібно враховувати

Існує три основні форми управлінської фінансової звітності, використовуючи які, власник підприємства може відповісти на питання – скільки заробило підприємство за певний період, куди витрачались кошти і т.д.

Перший з них – знаний нами, як звіт про фінансовий результат, він же звіт про прибутки і збитки, він же Profits and Losts statement (P&L)

Зміст  цього звіту в тому, щоб відобразити весь прибуток отриманий підприємством у даному періоді і всі витрати понесені у даному періоді. Різниця між цими показниками і буде прибутком підприємства.

Але, що робити у тому випадку, коли ми відвантажили товар, чи надали послуги , а оплати у даному періоді ще не отримано .

Розібратись з даними питаннями нам допоможе наступний звіт Баланс він же Balance sheet. Даний звіт допомагає розібратись зі станом речей на підприємстві на певну дату – зобовязання, залишки товарів, виробничі потужності, їх знос та багато іншого згруповані у основні групи – Активи (які включають необоротні, такі як основні засоби та оборотні, такі як грошові кошти, залишки товарів тощо) та Пасиви (які включають зобовязання і капітал). Джерелом формування Активів є Пасиви і вони повинні бути рівні.

Уявимо собі іншу історію – ми оплатили постачання товарів, оренду на 6 місяців навперед і хочемо розуміти куди саме дані кошти були направлено адже по P&L або Balance sheet ми цього не бачимо. У першому з них даних сум взагалі немає , у другому ж ми бачим тільки залишок коштів та зобовязань.

У даному випадку нам допомагає Звіт про рух грошових коштів (Cash Flow) – у даному звіті детально по статтям руху грошових коштів ми бачимо звідки нам надходили суми і на що ми їх витрачали.

Для якісного аналізу діяльності підприємства за період необхідно аналізувати усі три звіта, адже кожен із них несе унікальну інформацію про Ваше підприємство.

Крім того радимо перш ніж будувати дані звіти – чітко визначитись з додатковими управлінськими статтями та розрізами, які цікавлять Власників та управлінський персонал та будуть допомагати у прийнятті рішень.

0 Comments