Наш телефон: +38(050) 572-0-888
Menu

Резервне РРО. Чи потрібно друкувати щоденно Z-звіти на резервному РРО, яке не використовується? Чи можна використовувати резервне рро для торгівлі підакцизним товаром?

Резервне РРО.

Це належним чином зареєстроване РРО, яке використовується суб’єктом господарювання при потребі. При реєстрації резервного РРО у правому верхньому куті реєстраційного посвідчення робиться відмітка «Резервний», у першому рядку відповідної таблиці в реєстраційному посвідченні зазначаються назва та адреса господарської одиниці, де буде зберігатися резервний РРО, а в інших рядках – назви та адреси всіх господарських одиниць, де він може використовуватися. Щодо кожної господарської одиниці, де використовуватиметься резервний РРО, суб’єкт господарювання має завчасно повідомити як про об’єкт оподаткування.

Чи потрібно друкувати щоденно Z-звіти на резервному РРО, яке не використовується?

ГУ ДПС у Волинській області повідомляє, якщо резервний РРО протягом робочого дня не використовувався, то щоденне роздрукування Z-звіту чинним законодавством не передбачено.

Відповідно до ст. 5 Закону України від 06.07.1995 р. № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами і доповненнями, на період виходу з ладу реєстратора розрахункових операцій та здійснення його ремонту або у разі тимчасового, не більше 7 робочих днів, відключення електроенергії проведення розрахункових операцій здійснюється з використанням книги обліку розрахункових операцій та розрахункової книжки або із застосуванням належним чином зареєстрованого резервного реєстратора розрахункових операцій (далі – РРО).

Тобто, резервний РРО використовується виключно в період виходу з ладу основного РРО або у разі вичерпання строку служби РРО.

Чи можна використовувати резервне рро для торгівлі підакцизним товаром?

Одна ліцензія на реалізацію алкогольних напоїв, то для обслуговування операцій воно може мати більше одного РРО без оформлення іншої ліцензії при здійсненні реалізації в одному місці торгівлі. Але необхідно зазначити, що всі РРО, які використовуються для торгівлі алкогольними напоями, повинні бути вказані в додатку до ліцензії, бо від їх кількості залежить плата за ліцензію.

Як зазначає

ДПАУ у листі від 18.06.2007 р. № 1359/32-0415, у випадку встановлення резервних електронних контрольно-касових апаратів, які зареєстровані в органі ДПС за місцем знаходження суб’єкта підприємницької діяльності, у додатку до ліцензії інформація про них не зазначається. Тобто підприємство повинно лише зареєструвати в ДПАУ резервний РРО. Тому постає закономірне запитання: а чи можна використовувати резервний РРО для реалізації алкогольних напоїв, якщо він зареєстрований тільки в ДПАУ, а в додаток до ліцензії не внесений?

На це запитання знаходимо відповідь у

ст. 17 Закону про алкоголь, де зазначено, що роздрібна торгівля алкогольними напоями через електронний контрольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій), який не зазначений у ліцензії, забороняється. За порушення цієї вимоги на підприємство накладається штраф у розмірі 200 % вартості реалізованої через такий контрольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій) продукції, але не менше 1000 гривень.

Отже,

користуватися резервним РРО, не занесеним до додатку до ліцензії, при реалізації алкогольних напоїв при виході з ладу основного РРО не можна.

Можна подати заяву для внесення до додатку ліцензії резервного РРО, і тільки після проведення даних змін використовувати резервний РРО для реалізації алкогольних напоїв/інших підакцизних товарів

Але що ж робити підприємству, коли з ладу вийшов основний РРО? У такій ситуації йому необхідно або призупинити торгівлю алкогольними напоями, або здійснювати операції за допомогою книги обліку розрахункових операцій та розрахункової книжки, які зареєстровані на такий РРО, доки його не полагодять. Використання книги обліку розрахункових операцій в такому випадку дозволяється лише протягом не більше 72 годин (7 робочих днів).

Якщо ж РРО не підлягає ремонту, то підприємству необхідно здійснити заміну такого РРО. Для цього до введення нового РРО в експлуатацію необхідно подати до органу, що видав ліцензію, заяву, довідку податкової служби про реєстрацію нового електронно-касового апарату (книги обліку розрахункових операцій) і додаток до діючої ліцензії, до якого потрібно внести зміни. На підставі поданих документів орган, який видав ліцензію, вносить зміни у додаток до відповідної ліцензії. І цим самим дозволяє використовувати РРО для здійснення операцій з реалізації алкогольних напоїв.

0 Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *